شناسه خبر : 96624
چهارشنبه 07 دي 1401 , 00:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

  بماند خواهد این یادگار از آتش و آب!

  اگر امروز دشمنان ما روی جوان بودن فرمانده‌هان سپاه در آن‌ زمان انگشت می‌گذارند، نسل جدید باید بداند فرماندهان آن زمان اگرچه جوان بودند...

مرتضی قنبری وفا - از تمام دوستان عزیز ایثارگر، شامل رزمندگان، جانبازان و آزادگان که در مقطع دفاع‌مقدس حضور داشتند خاطرات خود را حتماً بنویسند؛ چرا که در آن ایام شاهد صحنه‌هایی بوده‌اند که در تاریخ ایران و جهان بی‌نمونه و نظیر است.

جنگ تحمیلی و 8 سال دفاع مقدس نشانگر این است که ما چگونه جانانه از خاک کشورمان دفاع کردیم. هیچ جایی برای اما و اگر نگذاشتیم و حتی سازمان ملل، با همه نفوذ و لابی‌گری دشمنان نتوانست نسبت به حقانیت دفاع ما شبهه وارد کند و دنیا قبول کرد که ایران، مورد تجاوز قرار گرفته بود و از خود دفاع کرده است.

بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی گذشته است. از عزیزان هم‌رزم انتظار هست حتی اگر اکنون قصد انتشار آن را ندارند، تا جایی که خاطرات این ایام را فراموش نکرده و به خاطر دارند، آن‌ را ثبت و ضبط کنند و نگهداری کنند؛ چون تمامی این مطالب به عنوان اسناد شفاهی جنگ تحمیلی که مکتوب شده، مورد استناد نسل‌ها‌ی بعد قرار می‌گیرد.

باید بدانند پدرانشان چه کاری کردند! هیچ‌کس به اندازه خود شما نمی‌داند در آن روزها و شب‌ها چه گذشته است.

با چه دوستان عزیزی که شبانه روز زندگی کردیم و بعضی به شهادت رسیدند و... همین نوشتن از هم‌رزمان و سلوک اخلاقی شهدا خودش یک تکلیف است.

زمان دفاع مقدس از کشورمان دفاع کردیم. اکنون باید از شهدا و ارزش‌هایمان دفاع کنیم تا رسانه‌های بیگانه مانند: بی‌بی‌سی و... نتوانند با موذی‌گری افکار و ذهن جوانان را مسموم کنند.

اگر امروز دشمنان ما روی جوان بودن فرمانده‌هان سپاه در آن‌ زمان انگشت می‌گذارند، نسل جدید باید بداند فرماندهان آن زمان اگرچه جوان بودند، ولی هرگز  راحت‌طلب و پشت‌میزنشین نبودند و در خط مقدم نبرد حضور داشتند. شهدائی مانند: حاج ابراهیم همت، حا‌ج حسین خرازی، حسن باقری، حاج قاسم سلیمانی و...

برای مثال، شهید حسن باقری جوانی بود که با نبوغ نظامی ذاتی خود، تمام حرکات دشمن بعثی را زیر نظر داشت و فعالیت‌های آنان را پیش‌بینی می‌کرد و سرانجام نیز در سنگر دیدبانی خط مقدم شهید شد. یا شهید حاج قاسم سلیمانی حتی پس از پایان جنگ تحمیلی، با فرماندهی لشکر 41 ثارالله در منطقه سیستان و بلوچستان با اشرار و قاچاقچیان مبارزه کرد و چندین بار به شدت مجروح شد؛ اما تا پایان عمر با برکت خود در کسوت فرماندهی سپاه قدس، برای این کشور و ملت‌های منطقه خدمت کرد و با دستور مستقیم ترامپ ترور شده و به شهادت رسید.

| مرتضی قنبری وفا

اینستاگرام
انکه سردار سلیمانی را سرباز کرد ۰۰زهراص۰۰۰ بود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi